Vacature Financial Controller Lelystad

Locatie: Lelystad
Soort: Permanent | 32-40 uur per week
Status: Open
Solliciteer

“Bij Sakol krijg jij de kans om de planning en control cyclus verder op te zetten, rapportages door te ontwikkelen en een nieuw BI Tool te implementeren.”

Liesbeth Burghart, Your Finance Recruiter

Organisatie

Sakol is een groeiende inkoopcombinatie, bestaat inmiddels sinds 1979 en is gevestigd in Lelystad. Ze organiseren het inkoopproces namens 8 zelfstandige bouwleveranciers met 24 regionale vestigingen. Dit zijn zelfstandige bedrijven, die allemaal een lange historie hebben als familiebedrijf.  Ze kenmerken zich door een breed assortiment met sterke voorraadposities, één of meerdere afhaalmagazijnen en een shop met een uitgebreid assortiment, van bouwmaterialen tot ijzerwaren en daarnaast groeiende e-commerce mogelijkheden. Samen met deze bedrijven vormt Sakol een club van dynamische ondernemers waar met korte lijnen kennis en kracht gebundeld worden. Op hun kantoor in Lelystad werken in totaal 10 collega’s op de afdelingen: inkoop & orderadministratie, finance en marketing. Men werkt prettig met elkaar samen, het is een werkomgeving waar jij jezelf kunt ontwikkelen en kan doorgroeien naar de rol van Finance Manager. De bedrijfscultuur kenmerkt zich als professioneel, informeel en door een klein team zijn er korte lijnen.

Jouw baan

Aangezien de organisatie groeit ontstaat er een nieuwe positie van Financial Controller.

De financial controller is werkzaam in een financieel team van vier personen, een assistent controller,
2 administratief medewerkers en de Manager Finance waaraan je rapporteert. Jij bent een specialist die in staat is mee te werken aan de opzet en uitvoering van de planning & control cyclus. Je schrikt niet van een lijvig Excel-bestand, maar draagt graag je steentje bij om bestaande rapportages over te zetten naar een nieuwe BI-tool. Samen met collega’s beoordeel je of administratieve processen efficiënter ingericht kunnen worden. Je controleert de opbouw van de kostprijs en bewaakt de verschillen tussen voor- en nacalculatie. Daarnaast stel je zelfstandig interne- en externe rapportages samen. In deze functie krijg jij de kans om samen met de Finance Manager iets moois neer te zetten waardoor Sakol haar groei verder kan realiseren.

Wat zoeken zij

Om succesvol te kunnen zijn heb jij minimaal een relevante Hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in de richting
finance & control of bedrijfseconomie, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring.

Overige competenties:

  • Je hebt een integere en kritische werkhouding

  • Je bent accuraat en proactief

  • Je werkt graag zelfstandig maar ook in teamverband

  • Je hebt ambitie om door te groeien

  • Je beschikt over een uitstekende beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift

  • Gezien de omvang van de gegevensstromen is affiniteit met IT een pré

  • Je beschikt over uitstekende kennis van MS Excel en ervaring met ERP-systemen (bij voorkeur Business Central)

Wat bieden zij?

Bij Sakol kom je te werken in een groeiende organisatie, waar jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en door te kunnen groeien naar de rol van Finance Manager. Je werkt in een dynamische organisatie en een prettig team, waarin de lijnen kort zijn en de mensen centraal staan. Jouw functie is uitdagend en er is voldoende ruimte voor eigen inbreng. Je ontvangt een passend salaris (o.b.v. niveau en ervaring) en daarnaast ook:

  • Een collectieve pensioenregeling, bijdrage werkgever 50%

  • 25 vakantiedagen

  • Laptop en mobiele telefoon

  • Een reiskostenvergoeding voor woon-/werkverkeer

  • Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen (waaronder studie of bijvoorbeeld cursus BI Tool) en flexibel te werken

  • Tevens hanteren zij de CAO Hibin

Sta je open voor een informeel belmoment waarin we verkennen of deze vacature past bij jouw volgende stap?

Liesbeth Burghart
Your Finance Recruiter
06 413 414 30
info@yourfinancerecruiter.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, exclusieve werving wordt verzorgd door
Your Finance Recruiter.

Solliciteer