Organisatie
Sakol is een groeiende inkoopcombinatie, bestaat inmiddels sinds 1979 en is gevestigd in Lelystad. Ze organiseren het inkoopproces namens 8 zelfstandige bouwleveranciers met 24 regionale vestigingen. Dit zijn zelfstandige bedrijven, die allemaal een lange historie hebben als familiebedrijf. Ze kenmerken zich door een breed assortiment met sterke voorraadposities, één of meerdere afhaalmagazijnen en een shop met een uitgebreid assortiment, van bouwmaterialen tot ijzerwaren en daarnaast groeiende e-commerce mogelijkheden. Samen met deze bedrijven vormt Sakol een club van dynamische ondernemers waar met korte lijnen kennis en kracht gebundeld worden. Op hun kantoor in Lelystad werken in totaal 10 collega’s op de afdelingen: inkoop & orderadministratie, finance en marketing. Men werkt prettig met elkaar samen, het is een werkomgeving waar jij jezelf kunt ontwikkelen en indien je het ambieert ook gefaseerd door kunt groeien naar de rol van Finance Manager. De bedrijfscultuur kenmerkt zich als professioneel, informeel en door een klein team zijn er korte lijnen.
Jouw baan
Aangezien de organisatie groeit ontstaat er een nieuwe positie van Controller ( Business- en Financial Control ).
Als Controller heb je een brede en diverse functie met zowel financial als business control werkzaamheden. Het team van drie personen waaraan je functioneel leiding zult geven bestaat uit een assistent controller en 2 administratief medewerkers. Je rapporteert aan de Manager Finance a.i. Een onderdeel van je functie zal zijn dat je samen met de Finance Manager a.i. gaat onderzoeken welke BI-tool het beste bij Sakol past en uiteindelijk deze ook helpt implementeren en inrichten. Intern heb je diverse stakeholders zoals bijvoorbeeld de Supply chain Manager.
Hieronder een indruk van de functietaken:
Opzet en uitvoering van de planning & control cyclus;
Bijdrage leveren om bestaande rapportages over te zetten naar een nieuw te selecteren BI-tool;
Optimaliseren van de administratieve processen;
Bijdrage leveren aan presentaties voor o.a. leden- en directievergaderingen;
Controleren van de opbouw van de kostprijs en je bewaakt de verschillen tussen voor- en nacalculatie;
Je levert een grote bijdrage aan het opstellen van de jaarlijkse begroting en de maandelijkse forecast;
Daarnaast stel je zelfstandig interne- en externe rapportages samen;
In deze functie krijg jij de kans om samen met de Finance Manager a.i. iets moois neer te zetten waardoor Sakol haar groei verder kan realiseren.
Wat zoeken zij
Een relevante afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting finance & control of bedrijfseconomie;
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
Overige competenties:
Je hebt een integere en kritische werkhouding;
Je bent accuraat en proactief;
Je werkt graag zelfstandig maar ook in teamverband;
Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
Je beheerst de Engelse taal voldoende;
Gezien de omvang van de gegevensstromen is affiniteit met IT een pré;
Je beschikt over uitstekende kennis van Excel.
Wat bieden zij?
Bij Sakol kom je te werken in een groeiende organisatie, waar jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en indien gewenst gefaseerd door te kunnen groeien naar de rol van Finance Manager. Je werkt in een dynamische organisatie en een prettig team, waarin de lijnen kort zijn en de mensen centraal staan. Jouw functie is uitdagend en er is voldoende ruimte voor eigen inbreng. Het leuke aan deze functie is dat het een combinatie functie is van Business Control en Financial Control werkzaamheden.
Een passend salaris afhankelijk van ervaring en opleiding €42500 – €5000 bruto per maand o.b.v. 40 uur per week;
Doorgroeimogelijkheden in functie en ook in salaris;
Een collectieve pensioenregeling, bijdrage werkgever 50%;
25 vakantiedagen;
Laptop en mobiele telefoon;
Een reiskostenvergoeding voor woon-/werkverkeer van €0.29 per kilometer;
Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen (waaronder studie of bijvoorbeeld cursus BI Tool);
Gedeeltelijk thuiswerk mogelijkheden;
Tevens hanteren zij de CAO Hibin ( Collectieve Arbeidsovereenkomst voor de Groothandel in Bouwmaterialen).
Sta je open voor een informeel belmoment waarin we verkennen of deze vacature past bij jouw volgende stap?
Liesbeth Burghart
Your Finance Recruiter
06 413 414 30
info@yourfinancerecruiter.nl
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, exclusieve werving wordt verzorgd door
Your Finance Recruiter.